Najważniejsze wiadomości z mediów społecznościowych
Twitter uaktualnia funkcję Retweet na iOS i Android
Teraz będziesz mógł bardziej zdecydowanie określić swoje stanowisko na Twitterze. Dlaczego? Możesz już dodać do czterech multimedialnych elementów – zdjęcie, wideo lub gif do retweetowanego posta. To bardzo pożądana funkcja, która odniosła już sukces na Whatsappie i Messandżerze (głównie wśród młodszych użytkowników).
Nadal niestety czekamy na upragniony przycisk ‘edytuj’ przy poście.
Twitter zmienia liczbę kont, które możesz śledzić dziennie.
Twitter postanowił ograniczyć liczbę kont, które możesz dziennie follołować – z 1000 do 400. Jest to ciąg dalszy walki ze spambotami, czyli zautomatyzowanymi programami komputerowymi publikującymi posty. Spamboty mogą propagować nieprawdziwe inforamcje lub oferować kryptowaluty na fałszywych kontach. Szacuje się, że nawet 30% politycznych wpisów w internecie jest w ten sposób tworzona. Takie fałszywe konta miały właśnie ogromny wpływ na wynik wyników prezydenckich w USA – boty promowały „swojego” kandydata i oczerniały konkurenta.
Ale dlaczego 400? Firma stwierdziła: „Przyjrzeliśmy się zachowaniu na różnych poziomach i wybraliśmy 400 jako rozsądny limit…” Ostatnio też Twitter wprowadził nowy sposób weryfikacji uzytkownika podczas rejestracji.
Facebook kolejny raz wprowadza zmiany w algorytmie
Na Facebooku na pewno nie działa udostępnianie linków wideo z YouTuba, więc jeśli Ty jesteś autorem lub właścicielem video, załaduj je natywnie do Facebooka.
Zrobili to jeszcze raz! Tym razem zmiany dotyczą szacowania wartości wpisu. Algorytm Facebooka będzie teraz faworyzować wydawców wysokiej jakości treści wideo. Zasadniczo te trzy czynniki będą miały teraz większy wpływ na rankingi wideo: lojalność fanów, czas trwania wideo w stosunku do oglądania oraz oryginalność. A to oznacza, że twórcy wideo będą musieli pracować ciężej niż kiedykolwiek, aby produkować naprawdę wciągające treści.
Facebook wprowadza linkujące reklamy w proporcji 1:1
Facebook właśnie odkrył :), że reklamy graficzne 1: 1 wykazują znacznie wyższy współczynnik klikalności. Efekt? Największy serwis społecznościowy ogłosił, że pozwoli reklamodawcom tworzyć reklamy z linkami graficznymi o proporcjach do 1: 1. To duże udogodnienie dla reklamodawców, będą mogli wykorzystać tą samą kreację na Facebooku i Instagramie.