Skip to main content

Kiedy Twoi fani są aktywni na Facebooku?

Aby zmaksymalizować organiczną widoczność postów, powinieneś publikować je wtedy, kiedy Twoi fani są Facebooku. Facebook wyświetla post małej części fanów i na podstawie ich zaangażowania przez pierwsze trzy godziny ocenia atrakcyjność posta. Następnie, w zależności od wyników tego badania zwieksza lub zmniejsza jego widoczność. Ale jak sprawdzić, kiedy Twoja grupa docelowa jest dostępna? Wystarczy wejść w statystyki fanpage’a.

Trzeba rónież zastanowić się,  czy pik obecności Twoich fanów na portalu jest jednocześnie pikiem interakcyjnym? Aby to sparwdzić musisz skorzystać z zewnętrznych narzędzi. Różnica pomiędzy pikiem obecności na FB a pikiem interakcyjnym może się różnić. Opublikuj post 2 godziny przed pikiem interakcyjnym. Taka strategia wydłuży życie posta.

Nie ma uniwersalnych godzin publikowania wpisów. Fani różnych marek/stron różnią się zarówno pod względem wieku, miejsca przebywania, dni i godzin korzystania z Facebooka. Aby określić optymalny czas publikacji treści musisz poznać ich zwyczaje. Informacje o tym, kiedy publikować posty na Facebooku znajdziesz w panelu administracyjnym Twojego Fanpage.

KIedy publikować posty na Facebooku

Jak analizować statystyki aktywności

Facebook daje marketerom możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Statystyki FB oferują szczegółowe dane dotyczące konkretnych postów i ich rodzajów, są kopalnią wiedzy dla marketerów.
  1. Zaloguj się do Facebooka i przejdż na stronę, której statystyki chcesz śledzić.
  2. Kliknij w zakładkę ‘Statystyki’ umieszczoną nad cover photo.
  3. Na stronie ‘Statystyki strony’ wybierz z lewej kolumny zakładkę ‘Posty’.

Na górze znajdują się 3 tytuły. W zakładce ustawionej defaultowo ‘Kiedy Twoi fani są w Internecie’ znajdziesz dni tygodnia i godziny o największym potencjale dotarcia do odbiorców.

  • Umieść kursor nad wybranym dniem, aby zobaczyć jak w ciągu tego dnia przebiegał wykres obecności Twoich fanów.
analiza fanów na Facebooku
  • Umieść kursor nad wykresem, by wyświetlić informacje o godzinie.
kiedy publikować posty na Facebooku

Zauważ, że wszystkie te informacje dotyczą jednego tygodnia. Powinieneś przeanalizować wiele tygodni, aby uzyskać szeroki obraz. Czasem ważne wydarzenie danego dnia ma wpływ na aktywność Fanów. Warto zastanowić się, z czego wynika większa lub mniejsza aktywność fanów o danej porze dnia. Może być to związane z emisja ich ulubionego programu telewizyjnego.