Kiedy Twoi fani są aktywni na Facebooku?
Aby zmaksymalizować organiczną widoczność postów, powinieneś publikować je wtedy, kiedy Twoi fani są Facebooku. Facebook wyświetla post małej części fanów i na podstawie ich zaangażowania przez pierwsze trzy godziny ocenia atrakcyjność posta. Następnie, w zależności od wyników tego badania zwieksza lub zmniejsza jego widoczność. Ale jak sprawdzić, kiedy Twoja grupa docelowa jest dostępna? Wystarczy wejść w statystyki fanpage’a.
Trzeba rónież zastanowić się, czy pik obecności Twoich fanów na portalu jest jednocześnie pikiem interakcyjnym? Aby to sparwdzić musisz skorzystać z zewnętrznych narzędzi. Różnica pomiędzy pikiem obecności na FB a pikiem interakcyjnym może się różnić. Opublikuj post 2 godziny przed pikiem interakcyjnym. Taka strategia wydłuży życie posta.
Nie ma uniwersalnych godzin publikowania wpisów. Fani różnych marek/stron różnią się zarówno pod względem wieku, miejsca przebywania, dni i godzin korzystania z Facebooka. Aby określić optymalny czas publikacji treści musisz poznać ich zwyczaje. Informacje o tym, kiedy publikować posty na Facebooku znajdziesz w panelu administracyjnym Twojego Fanpage.
Jak analizować statystyki aktywności
Facebook daje marketerom możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Statystyki FB oferują szczegółowe dane dotyczące konkretnych postów i ich rodzajów, są kopalnią wiedzy dla marketerów.
- Zaloguj się do Facebooka i przejdż na stronę, której statystyki chcesz śledzić.
- Kliknij w zakładkę ‘Statystyki’ umieszczoną nad cover photo.
- Na stronie ‘Statystyki strony’ wybierz z lewej kolumny zakładkę ‘Posty’.
Na górze znajdują się 3 tytuły. W zakładce ustawionej defaultowo ‘Kiedy Twoi fani są w Internecie’ znajdziesz dni tygodnia i godziny o największym potencjale dotarcia do odbiorców.
- Umieść kursor nad wybranym dniem, aby zobaczyć jak w ciągu tego dnia przebiegał wykres obecności Twoich fanów.
- Umieść kursor nad wykresem, by wyświetlić informacje o godzinie.
Zauważ, że wszystkie te informacje dotyczą jednego tygodnia. Powinieneś przeanalizować wiele tygodni, aby uzyskać szeroki obraz. Czasem ważne wydarzenie danego dnia ma wpływ na aktywność Fanów. Warto zastanowić się, z czego wynika większa lub mniejsza aktywność fanów o danej porze dnia. Może być to związane z emisja ich ulubionego programu telewizyjnego.